søndag 1. mars 2015

Klipp fra Facebook



Facebook spør meg hver dag hva jeg tenker på. Noen ganger svarer jeg som sant er, og deler mine tanker i øyeblikket. Noen ganger får jeg respons på disse tankene, dette var en slik gang.
Mulla Krekar er på ferde igjen, kort tid etter at han ble løslatt fra fengsel etter de forrige truslene mot Erna Solberg. Det diskuteres hva Norge skal gjøre med ham, og et av forslagene er å sende ham til Kyrksæterøra. Nå er vel ikke mulla Krekar dømt for sine siste uttalelser og oppfordringer til vold, forsvareren hans mener han ikke kan dømmes to ganger for samme forbrytelse. Da tenker jeg, det kan jo ikke være sant. Vil det si at en som er dømt for mord, soner straffen og begår et nytt mord da ikke kan dømmes fordi han er dømt for samme forbrytelse før??  Denne mannen lærer tydeligvis ikke av fengselsstraff, hva skal norske myndigheter gjøre med ham?
Breivik bytter advokat. Han har forventninger til sin forrige advokat Lippestad som denne ikke kan være med på lenger, og ikke ønsker å bruke mer ubetalt tid på. I media kan jeg lese at Breivik synes soningsforholdene er forferdelige og at han er for mye i isolasjon, hvilket er regnet som tortur ifølge menneskerettighetene. Dette er bakgrunnen for mine tanker.

Facebook 27.02.15
Jeg tenker på at Mulla Krekar og AB Breivik kunne sone sammen. Da fikk ABB selskap, han klager jo på isolasjonen, og Mullaen og han kunne diskutert religion og politikk så mye de ville, og så kunne de trent sammen. Og så kunne de jo delt advokat, kanskje Brynjar Meling kunne tatt på seg et ekstra oppdrag...med andre ord, to fluer i en smekk...

Dette er responsen fra noen av mine Facebookvenner:
Venn 1: Haha Godt forslag!
2: Kjempeide!!
3: Du har funnet løsningen. Vinn vinn situasjon.
4: Dagens Høydare!!
5: Vi hadde faktisk spart skattepengene våre også!
6: Glitrende ide!! Hvem kjenner vi som kan bringe den dit den burde ende?
7: Strålande ide! Beste på lenge! Du pleier å få dina synspunkter in i Aftenposten, så send in denne også.
5: Enig, dette må ut som et seriøst forslag. Du kommer til å få massiv støtte, og det morsomste hadde vært hvis noen prøver å argumentere mot
Meg: Takk for gode ord, mine venner! Det var ment som en spøk, men jo mer jeg tenker på det, og leser deres kommentarer: hvorfor ikke??et spennende eksperiment om ikke annet...og innenfor menneskerettighetene, eller...
5: Min tilslutning til idéen bunner mest i at jeg reagerer på en absurd ressursbruk. Et slikt kreativt forslag er befriende løsningsorientert og morsomt. Noen ganger lurer jeg på om humanismen blir vår verste fiende. Dette er et følsomt tema. Ut fra våre verdier har vi liksom ikke noe valg, samtidig, så har nordmenn alltid vært praktisk orientert, bønder i hjertet, man må bruke ressursene fornuftig!

8: Godt skrevet!

9: Ja godt skrevet, morsomme tanker. Hvorfor skal det være Norges ansvar for hvordan Mulla Krekar får det i sitt hjemland. Han behandler ikke oss bra, utnytter situasjonen Norge befinner seg i osv. Men de to sammen..... en besnærende tanke.

10. Beste forslag jeg har lest på lenge. Bør virkeliggjøres!

11: Veldig godt forslag! Jeg sier som deg: Hva er det vi holder på med?

12: Kreativ, fornuftig, ressursbesparende tanke som oppfyller kravene vi bestreber oss mot å imøtekomme; menneskerettighetene. Terningkast 6 fra meg! Gi tanken litt mer økologisk kjøtt på beinet og send en kronikk til Aftenposten!

13: Inte dumt, inte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar