lørdag 3. desember 2022

Drømmens betydning

3. desember 2022

Jeg gikk på en vei eller mer sti, og så kom plutselig de andre på at de ville bade. Stien gikk langs havet, men det var en bratt skrent ned til stranda. De andre klatret ned, lekende lett, mens jeg ble stående igjen å holde meg fast i et krokete tre som også klamret seg fast i fjellskrenten. Jeg innså at jeg verken var i stand til å komme meg ned til stranda, eller opp til stien uten hjelp. Og de andre badet og koste seg.

Så våknet jeg.

Min situasjon i våken tilstand likner på den i drømmen, i overført betydning, og jeg forsto at det underbevisste ville vise meg hvordan det står til, hvor fanget jeg er. Å se situasjonen slik den er, ikke slik jeg skulle ønske den var, hjelper meg å godta skjebnen. Hofta mi er vond, jeg kan ikke gå langt, og venter på operasjon om 2-3 måneder.

Hva som er meningen med det hele, vet jeg ikke, og det frustrerer meg. Derfor er drømmer velkomne, de forteller meg det jeg vet, men ikke kan sette ord på før jeg har blitt vist det som drøm. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar