søndag 31. desember 2023

Nyttårshilsen 2023

 Når barna drar 2

Nyttårsformiddag 31.12.2023

Yngstemann dro i dag tidlig. Barnefamilien for et par dager siden. Stille stund i skinnet og sprakingen fra vedovnen, og den svake lyden av vaskemaskinen hver gang den drar en runde til og en til og en til… med sengetøy fra julas hotelldrift. Ja, hotell i særklasse har fått en ny betydning for oss! Vi var heldigvis forutseende nok til å sørge for to ekstra soverom og et gjestebad da vi kjøpte leiligheten, og skal si rommene har kommet til nytte! Til daglig fungerer rommene som kontorer til hver av oss – men på et blunk, så var de gjort om til greie overnattingsrom.

Men så dro de.

Tenkte jeg skulle skrive av meg litt «empty nest – melankoli», men så vipps! kom en telefon som visket hele melankolien ut i Drammenselva!

Venner er gode som gull – vi ser noen i kveld og noen i morgen – og utover i januar blir det både overnattingsgjester og kaffebesøk – så hva er det å klage på at ungene drar hver til sitt?

Vi har utvekslet bilder på messenger av gode øyeblikk med barnebarna i sentrum – takket hverandre og klemt, jeg har godfølelsen av at vi har hatt ei julefeiring preget av barnlig fryd, fred og fordragelighet, glede, god mat og drikke.

Vi ser fram mot et 2024 preget av varme, gode menneskemøter, berikende kulturopplevelser, mange gode skiturer for mannens del, mens jeg pleier hofta, det blir sannsynligvis operasjon i løpet av vinteren. Turer til Danmark etter hvert, og på hytta på skauen, samt turer i marka så snart jeg kan, god opptrening hos Trine på Feelgood Krokstadelva, og kanskje rekker jeg et kaldt bad ved Ælvebadstua rett nedenfor der vi bor, om hofta blir god nok før sommeren kommer.

Ellers ønsker jeg, for oss alle og klodens del, at aktørene i krigene i Europa og Midtøsten og alle andre kriger som pågår i skyggen av disse, finner løsninger som leder til fred på jord.

Godt nyttår til deg og dine fra meg, jeg setter stor pris på alle mine Facebook-venner, -bekjente og følgere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar